Wekiwa springs state Park

16 mei 2019 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Vandaag samen erop uit, na twee dagen wat onbestendig weer , zijn de vooruitzichten weer prima. We besluiten naar wekiwa springs te gaan een van de vele prachtige parken het is ongeveer 50 minuten rijden volgens Google maps na 90 minuten was de bestemming bereikt we zagen geen park maar een wijk met echt Amerikaanse houten huizen , de staat waarin ze verkeerden was niet best, wel heel kleurrijk en veel prachtige bomen we reden een stukje door maar al snel werd ons duidelijk dat we hier niet moesten zijn . We reden terug en stopten bij een café , ik ging naar binnen om te vragen waar het park was. Ik stapte in een donkerbruin café, letterlijk donker dus maar toen mijn ogen gewend waren aan de duisternis zag ik twee dames aan de bar met een glas Martine voor zich, ik vroeg of zij wisten waar het park was . Er ontstond een discussie tussen de dames wat de beste route was en uiteindelijk voerde een van de 2 op mijn telefoon de juiste route in we moesten 30 mijl terug rijden. Vraag me niet wat er is misgegaan , ik heb het adres van de website gehaald. Onderweg valt het ons opnieuw op hoe netjes de groenvoorziening er hier bij staat echt heel mooi . Na een klein half uur arriveren we bij het park, enorme bomen waaronder enorme eiken bedekt met Spaans mos. We betalen 6 dollar voor het parkeren. Al snel zien we een kreek met kraak helder water we drinken eerst iets op een terrasje waar we overal eekhoorns zien, schitterend . Maar dan zegt Joop " niet schrikken er zit een wasbeertje achter je " ik kijk om en zie inderdaad een wasbeertje tussen de planken van het hek naar ons kijken , wat een mooi dier!

We huren 2 fietsen om een uurtje door het park te rijden de route gaat over zandpaden dwars door het bos, op de pedalen dus. Joop heeft al jaren niet meer gefietst maar hij is het niet verleerd , sommige stukken zijn best pittig over boomstronken en los zand maat we worden beloond voor ons gezwoeg, het is werkelijk prachtig.

We lopen naar het meertje voor wat verkoeling dan gaan we richting huis . Heerlijk nog even bij het zwembad een drankje en dan rijden we naar chilly's om daar met Tom Tine en Liva te gaan eten

Het was weer een fantastische dag

1. Fia en André van Wensen:
    16 mei 2019
    Iedere morgen aan het ontbijt, lees ik jullie verhaal voor en laat ik Dre de foto’s en filmpjes als ze er zijn zien. Erg leuk om jullie zo te volgen. Veel plezier nog met z’n allen!💋