Samenvatting

6 december 2022 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Terugblik op onze vakantie in Florida. Eindelijk is alles weer een beetje ingedaald en wil ik terugblikken als een afsluiting van de blog.

Na onze vakantie in 2019 naar Florida willen we nog een keer gaan. In 2020 hebben we een reis geboekt, vakantiehuizen gehuurd en alles in orde gemaakt. Maar het corona virus gooit roet in het eten en deze vakantie gaat niet door. We verplaatsen de reis naar 2021 en ook dan zijn alle plannen al compleet maar gaat het ivm corona nogmaals niet door. De 3e reis wordt ingepland voor maart 2022 maar het visum van Tine wordt geweigerd en wordt pas in juni goedgekeurd. 4x is scheepsrecht dus november 2022 gaat het echt gebeuren.

Ons 2e huis staat aan de Golf van Mexico en daar kwam in oktober orkaan Ian langs. Het huis blijft staan maar de omgeving is geruïneerd.  De vakantieplannen worden aangepast en een ander huis uitgezocht.

De voorbereiding van de vakantie is al een heel ding. Alle visa regelen, bewijs van corona vaccinaties mee, huurauto`s regelen, telefoon abonnement aanpassen zodat we ook in USA bereikbaar zijn enz enz.

De nacht voor vertrek hebben we overnacht in een hotel in Hoofddorp, vlakbij Schiphol. Goed geregeld, inclusief stalling voor onze auto en een taxi naar Schiphol. Op Schiphol is het onverwacht rustig. De reis verloopt vlot, ook met Liva. We hebben kleine kadootjes meegenomen waar ze zich mee kan vermaken tijdens de reis zoals potloodjes etc. Bij aankomst in Orlando hebben we voor 1 dag een grote auto gehuurd om naar ons huis te rijden. De tol is wel een dingetje, het is niet duidelijk hoeveel we moeten betalen, dus maar wat muntjes erin gooien, en door. Ons eerste huis staat in Kissimmee, een mooi huis met zwembad en dichtbij alles. Nog even wat boodschappen gehaald en daarna op tijd naar bed.

De eerste dag leveren Joop en Tom de grote auto in en halen 2 kleinere op. Daarna boodschappen doen bij de Walmart, een immens grote supermarkt. Veel boodschappen gedaan en ook strandstoelen, parasol en een autostoeltje voor Liva.

De volgende dag gaan we naar wildlife park Apopka, een natuurgebied waar je kan wandelen maar ook met de auto doorheen kan rijden. Prachtige natuur. Daarna is het tijd om te gaan shoppen. Liva is ziek, steeds een beetje koorts en niet helemaal lekker.

9 november is Liva jarig en wordt 4 jaar. Liva kiest ervoor om naar de bioscoop te gaan. Joop heeft hier heerlijk geslapen. Het is een leuke verjaardag, veel aandacht voor Liva en natuurlijk heeeel veel kadootjes.

10 november orkaan Nicole, we gaan naar het stadje Celebration. Tom is hier bij de kapper geweest. Hierna naar een grote mall geweest om te shoppen. Hier raak ik m`n telefoon kwijt… Met `waar is m`n Iphone` vindt Joop de telefoon snel weer terug.

We zijn in totaal 4 dagen naar Universal geweest. Dat is heel groot en overweldigend. Ook door alle muziek die je overal hoort. Bij de leuke attracties moet je gemiddeld wel een half uur wachten maar ook tijdens het wachten word je nog vermaakt. We hebben van tevoren een speciale kaart gekocht waarmee we meerdere dagen Universal kunnen bezoeken. Hier hebben we veel profijt van gehad.

Woensdag 16 november gaan we naar het 2e huis in Seminole. Dat ligt dicht bij het strand, een kwartiertje rijden. De eerste dag zijn we met z`n 3-tjes naar het strand geweest, was een beetje fris nog. Wel lekker rustig. Met Liva langs de vloedlijn gelopen, taartjes gebakken, schelpen gezocht enz.

De zaterdag erna gaan we eerst uitgebreid ontbijten bij de iHop, en daarna op het strand St. Pete `gefrisbiert` (uitspraak van Liva). `s middags naar strandtent Bongo`s om te eten en vlakbij op het strand worden 2 huwelijken voltrokken.

Maandag is Tine jarig, hiep hiep hoera. `s Middags gaat Els naar de fysio omdat ze een zeer been heeft. De fysio behandelt met zgn. dry needling methode en dat werkt goed en snel. Tom, Tine en Liva doen in Tampa de riverwalk.

De volgende stranddag hebben we afgesloten met een prachtige zonsondergang bij Caddy`s.

Donderdag (Thanksgiving) rijden we op tijd weg naar Anna Maria Island. Dit is fantastisch mooi. Blauw water en witte stranden. Ivm Thanksgiving is het wel erg druk.

Zaterdag de 26e is de dag van vertrek. Het is een heel gehannes om alles (lees: alle gekochte spullen) in de koffers te krijgen zodat ze wel goed dicht kunnen maar niet te zwaar zijn voor het vliegtuig. Om 11.00u gaan we weg richting Crackel Barrell waar we brunchen. Daarna naar Orlando luchthaven MCO gereden. De 2 auto`s ingeleverd, ging heel snel, en met alle koffers en tassen naar de vertrekhal. Daar nog gegeten en gewacht tot het tijd is om aan boord te gaan. We vertrekken om 19.30u Amerikaanse tijd en hebben een vlucht met wel wat turbulentie. Slapen in een vliegtuig is een drama, dat doen we dus niet meer op deze manier. Iets over 10u zondagochtend Nederlandse tijd landen we op Schiphol en 10 minuten later zijn we bij de gate. Daar moeten we wachten op de bagage en moeten we lang wachten op de buggy van Liva. Met de taxi naar het hotel en onze eigen auto`s opgehaald. En dan is de vakantie echt voorbij en gaat ieder zijns weegs. Bibberend van het koude Hollandse weer komen we weer thuis. De jetlag valt alles mee en we zijn snel weer in ons ritme. We kijken terug op een fantastische vakantie.