Met zijn drietjes

15 mei 2019 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Liva heeft lekker uitgeslapen na het ontbijt gaan we opnieuw erop uit , Joop heeft ontdekt dat de wielen van het onderstel even eraf te halen zijn  en dan past het prima in de kofferbak .Het idee is om eerst naar de Outlet te gaan en daarna heerlijk wandelen in single Creek . Het is heerlijk rustig in de Outlet en we doen dan ook wat leuke aankopen. Er is wat regen voorspeld en rond 12 uur begint het te spetteren wat al snel veranderd in een enorme plensbui gepaard met donder en bliksem . Wandelen in single Creek is geen optie meer dan nog maar een winkel in tot de regen wat minder word, maar zodra we denken dat het minder word begint het opnieuw . Uiteindelijk staan we bij Ralph Lauren te wachten op het moment dat we de oversteek naar de parkeerplaats maken. Voor ons zelf geen probleem maar we willen niet dat die kleine kletsnat word. We maken een plan hoe we haar zo snel mogelijk in de auto krijgen. Plastic tas over de kap van de maxi cosi , rennen naar de auto nadat we gecheckt hebben waar hij staat. Maxi cosi losmaken van onderstel en Liva in de auto dan wielen demonteren en onderstel inklappen alles in de kofferbak en wij instappen. Appeltje eitje dus.....we besluiten niet langer te wachten en gaan naar buiten waar de regen nog steeds met bakken naar beneden komt, onder een afdak eerst de auto lokaliseren Joop gaat op een bankje staan en door op de afstandsbediening te drukken kijken we of we de auto zien en dat lukt snel, in snelle draf rennen opa en oma naar de auto deur open maxi cosi eraf , dat gaat snel liva zit droog . Dan fase twee onderstel inklappen, terwijl de regen genadeloos naar beneden komt , lukt dat natuurlijk ook niet in één keer ,daarna de wielen eraf dat lukt na een aantal pogingen kofferbak open en de hele handel erin . Zeiknat klauter ik de auto in , let wel het is een twee deurs sportwagen ! Dus voorstoel naar voren klappen dan over de gordel stappen en vooral gebukt met mijn knieën bijna in mijn nek gaan zitten stoel terug en dan Joop , die nog veel natter is geworden erin . Opgelucht halen we adem , missie geslaagd liva is droog gebleven. We drogen ons zelf wat af met een hydrofyl luier , altijd handig als je die bij je hebt , Joop start de bolide en.......het is gestopt met regenen