Vulcano bay

18 mei 2019 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Vandaag naar waterpark vulcano bay geweest, een nieuw waterpark van Disney. Het is een prachtig park met allerlei  water attracties. We parkeren onze bolide net buiten het park waar Tom en Tine ons oppikken en we zo 25 dollar parkeergeld besparen, lekker Nederlands. Als we de auto geparkeerd hebben staat er een bus klaar om ons naar het park te brengen, wel moeten we eerst langs de beveiliging waar onze tassen net als op de luchthaven gecheckt worden. We krijgen allemaal een bandje waarmee je kunt inchecken bij de attracties er komt dan bv 30 minuten in het scherm te staan, je kunt dan na 30 minuten in de atractie, geen wacht rijen dus. We willen iets huren waar liva in de schaduw kan liggen want parasol tentje ect mag je niet meenemen. De dame noemt op wat er bij zit , 6 flessen water, handdoeken en nog wat kleine extra's . Wij verstaan 24 dollar , dat is een koopje toch? Dus Tom herhaalt 24 dollar?  No 424 dollar!!!!! Oke gaan we niet doen dus er zijn gratis stoelen en parasols. Al snel vinden we vrije stoelen / ligbedden in de schaduw . Tom en Tine gaan op zoek naar kluisjes en wij blijven bij liva. Alles wat je koopt in het park betaal je met je bandje dat gekoppeld is aan je credit card super handig. We wisselen af , twee blijven bij liva andere twee gaan in een attractie , Joop en ik gaan eerst we kiezen voor een super glijbaan echt heel gaaf we lopen terug waarna Tom en Tine gaan ik besluit om met liva naar het strandje te gaan , ik wil met haar in het super ondiepe water te gaan zitten maar dan roept een badmeester op een hoge stoel door een toeter dat ze een zwemvest aan moet . Oke ik ga eruit en ga op een muurtje zitten maar weer word ik aangesproken dat dit niet mag oke oke op zoek naar een zwemvestje. Een alleraardigst meisje dat hier werkt helpt me het vestje aan te trekken, ik loop terug met liva die tot over haar oortjes in het vestje zit en struikel over een randje in een reflex sla ik mijn armen  haar heen waardoor ik vol op het beton stort . In no time word ik omringd door medewerkers van het park, liva is geschrokken maar heeft godzijdank niks , ik wil terug lopen maar Joop maar dat gaat dus niet gebeuren. Er word een stoel gepakt en ik word bestookt met vragen , ondertussen is Tine gearriveerd ze neemt Liva over en komt terug met Joop. Mijn been is geschaafd dit word schoongemaakt en verbonden er staan 4 leuke mannen om me heen ik bedank ze voor de aandacht dan word ik onder begeleiding van een first Aid men , naar onze plek gebracht waar hij de bult op mijn hoofd bekijkt hij haalt een cold pack voor me.  Hij vraagt of ik naar het ziekenhuis wil, pfff nee dus , hij vult mijn gegevens in en zegt dat wanneer ik nog iets nodig heb ik een medewerker daarom kan vragen. Wat een geweldige mensen werken hier. Als alle commotie voorbij is gaan Tom en Tine wat attracties in, ik merk dat mijn voet pijn gaat doen maar doe stoer en ga met Joop ook nog in een paar gave attracties, een grote band waarin we met 3 anderen een glijbaan door toetsen, een bootje waarin we samen met een rotvaart naar beneden zoeven en de fearless river waar je heerlijk in een stroom versnelling doorheen gaat. Echt fantastisch ! Ik ga wel steeds moeilijker lopen en als we terug zijn , het is inmiddels half 6 ,is het tijd om onze spullen te pakken. Onder druk van Tine gaan we nog even langs bij de first Aid om even naar mijn voet te laten kijken , we melden ons en de medewerkster belt meteen en vraagt ons op een bankje plaats te nemen. Al snel komt er een man die mijn voet bekijkt en een ijs pack op mijn voet legt die hij daarna verbind . Onder zwaar protest van mijn kant en grote hilariteit van de rest word er een rolstoel gehaald . Een van de medewerkers van Disney maakte nog een foto van ons allen , misschien voor hun site geen idee eigenlijk . Het is achteraf wel slim geweest omdat het nog een flink stuk lopen was naar de bus, Joop duwde mij voort en bij de bus aangekomen kregen we voorrang zodat ik zeker was van een zitplaats, ook een voordeel voor de rest dus !

Alle lof voor de medewerkers van Disney!

Na een snelle hap reden we weer terug naar ons huis voor onze laatste nacht hier, morgen vertrekken we naar cape Coral aan de golf van Mexico.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fia en André van Wensen:
    18 mei 2019
    Wat een ervaring weer, jij had natuurlijk al die mannen in het vooruit al gezien, dus dacht je even gauw struikelen, maar dat liep minder leuk af als dat je had gedacht. Hopelijk kun je verder wat beter oplopen. Veel genieten nog maar! Groetjes 😘
  2. Marianne Evers Kardol:
    18 mei 2019
    Wauw, dat is erg vervelend zeg, wel goed te lezen dat de medewerkers zo goed voor iemand zorgen als er iets gebeurt, en ik was ook niet verbaasd dat je de pijn liep te verbijten om nog alles te doen. Dat is echt Els👍😄
    Hopelijk ondervind je niet teveel hinder.
    Groetjes
  3. Fia en André van Wensen:
    18 mei 2019
    Andre zei mij, weet je waarom je zoveel aandacht krijgt in dat park, ze zijn als de dood voor eventuele claims
  4. Bertus:
    😂😂😂👍🏽👍🏽
    Lekker bezig. Mensen
  5. Will:
    18 mei 2019
    Oh... Els je maakt zo nog eens wat mee😋 lullig natuurlijk wel je val partij. Jullie genieten wel en de au au au 🤔verdwijnt voor je een jongetje bent 😎
  6. Els:
    19 mei 2019