Universal

9 november 2022 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Maandag universaldag

Een paar maanden geleden waren we op zoek naar kaartjes voor universal. Na goed zoeken vonden we een goede ( lees bizar duur maar wel toffe) deal voor de 3 parken, 14 dagen onbeperkt.
Dikke lol in universal, we zagen het voor ons. Doordat Liva ziek was, activeerden we onze kaarten later dan verwacht maar maandag was het dan echt zover.
De reis begon bij de citywalk; een plek vol restaurantjes en winkels, welke je leiden naar de parken.
Universal studio’s stond op het programma. Bij binnenkomst liepen we direct door naar de Minions. Tom en Tine zijn al vaker in Universal geweest en wisten de weg. Na een goede 35 minuten in de rij, deden we een 3D attractie die eigenlijk niet uit leggen is. Neem maar van ons aan dat het tof is. Na de minions maakten we een korte stop om bekers te kopen met free refills. Tom en Tine wilden een magic wand voor Liva haar verjaardag kopen, dus liva moest afgeleid worden.
Met de wand op zak verplaatsten we ons naar Springfield, waar Homer Simpson achterna gezeten were door side show Bob. Wederom een mega toffe 4d attractie.
Na een lekker pizza ( en een extra attractie voor Liva en Tom) zijn we richting Diagon Alley gelopen. Wat prachtig maar wat een drukte.
Al gauw besloten we naar perron 9 3/4 te gaan  om de trein te pakken naar Zweinsveld. De trein is een beleving op zich, een virtueel schouwspel waar zelfs een dementor tevoorschijn kwam. Liva vond het geweldig!!! Ze is tot op heden in alle attracties geweest en groot fan!
Bij aankomst in Zweinsveld zag Liva een achtbaan waar ze in mocht. Samen met Oma ging zij de achtbaan in. Tom Joop en Tine zijn in de 4d attractie in het hp kasteel gegaan. Wat een geweldige attractie. Lang leve de single riders lane want ze waren er zo doorheen! Els ging het volgende rondje mee. Tine ging met Liva een 2e rondje achtbaan doen. Wat een pret heeft dat kleine mopje.

We besloten het Harry Potter gedeelte te verlaten. Met wat omwegen kwamen we bij de Hulk achtbaan. Tom Tine en Joop hebben deze nog even meegepakt. Hierna was t echt wel tijd om naar huis te gaan. Joop en Els zijn lekker de avond thuisgebleven. Tom Tine en Liva zijn nog gaan eten bij Buffalo Wild Wings en hebben zelfs nog een pitstop bij de mall gemaakt.
Een paar Jordans voor Liva verder waren ook zij versleten.

Er komen berichten binnen over een tropische storm welke een orkaan kan worden. De komende dagen worden slecht. We vrezen dat we niet naar universal kunnen de komende dagen dus gooien de plannen om.

Tot snel!

034896CB-E621-45A1-950A-40A904DEF73068E13F73-CDD0-4B16-AF91-56B5862166B56B029C35-A79A-424C-8D6C-5F8AFC214367

72008D5A-1F87-461C-A1D0-47B5F07BC7BAF4E5BC70-5C24-40F2-B6DD-15E905D65CF4

1. Ruby:
    9 november 2022
    Wat heerlijk Universal... en ook zo leuk dat Liva overal van geniet! Gelukkig hebben jullie deze dag alvast van Universal genoten...
    Hopen dat de storm van koers verandert.
    Liva van harte gefeliciteerd met je verjaardag .🥳🎂🥳
    Wat een bijzondere verjaardag vandaag, samen met papa, mama, opa en oma in Florida je verjaardag vieren. Mooier kan niet. Heel veel plezier allemaal en natuurlijk ook gefeliciteerd met de kleine meid🥳🍾🎂
  2. Annelies:
    9 november 2022
    Gefeliciteerd met Livia! Wat een reis om nooit te vergeten! Haha, the Tom Williams Way! Love you! Geniet ze nog!