Relax dag

23 mei 2019 - Cape Coral, Florida, Verenigde Staten

Vandaag een relax dag , Joop gaat vissen op de vlonder achter ons huis er zit forel in het kanaal we zien ze boven het water uit springen. Opeens wenkt hij mij en zegt ' kom snel" ik denk dat hij beet heeft, maar dan zie ik wat hij bedoelt er zwemt een kleine alligator . We hadden al gehoord dat hier eerder een aligator gesignaleerd was , hij had ook een naam gekregen nl Crispy Bacon. Deze kleine vind het leuk om de hengel te volgen , hij blijft in de buurt van de vlonder , geweldig om dit te zien! Joop vermaakt zich kostelijk met Crispy junior. Geen forel gevangen helaas, maar wel een bijzondere ervaring om een aligator in je achtertuin te zien. Rond half 3 rijden we naar Pine 🏝️ , het grootste eiland van Florida hier heeft de tijd stil gestaan . Er is geen toerisme omdat er geen stranden zijn, Tine en ik zijn wel nieuwsgierig naar dit eiland maar de heren vinden het niks dus besluiten we het eiland te verlaten en rijden naar Punta Gorda, een klein stadje verderop. We parkeren bij een jachthaven en worden verrast . Zoals wel vaker hier , als je denkt hier kan toch niets zijn loop je een leuk gebied in . Een promenade met mooie winkeltjes en restaurants met uitzicht op de golf van Mexico. We besluiten om hier een boottochtje te maken en kopen tickets voor de Sunset cruise. We strijken neer bij een restaurant met een prachtig uitzicht, we zien dolfijnen zwemmen, helaas springen ze niet uit het water dus kunnen ook geen foto's maken. We genieten van onze maaltijd , rond half 7 lopen we naar de boot voor onze Sunset cruise. Misschien kunnen we nu dolfijnen spotten. Het is heel rustig aan boord , Liva ligt heerlijk in haar wagen en valt al snel in slaap. We gaan niet de open zee op de pelikanen en meeuwen vliegen een stuk met ons mee een prachtig gezicht, helaas krijg ik ze niet op de foto en de dolfijnen laten zich niet zien dat is wel jammer. Maar als de kapitein de boot stil legt worden we getrakteerd op een schitterende zonsondergang. Dan keren we terug naar de haven en stappen in onze auto's om naar huis terug te rijden ,Liva gaat slapen en wij praten nog wat na. Het was weer een geweldige dag.